MIDI протоколът е в основата на множество съвременни технологии от областта на музиката. Замислен първоначално като просто и ефективно средство за свързване на синтезатори от различни производители, много скоро след въвеждането му в практиката през 1983 година MIDI се превръща в основа на студийните технологии (особено тези, свързани с малките, домашни студия), както и на много музикални жанрове (поп музика, електронна музика, филмова музика и др.). В момента почти няма сфера в съвременната музика, където да не са застъпени широко MIDI технологиите.

Основната причина за този успех се корени в начина по който е проектиран този протокол – изключително прост и лесен за практическо приложение, в същото време извънредно гъвкав и широкообхватен като възможности. При създаването на този интерфейс разработчиците са взели под внимание бързото развитие на технологиите и съвсем съзнателно са оставили достатъчно „празноти“ в спецификацията, които да бъдат попълвани от нови функции, когато това се наложи. Този подход позволява на MIDI протоколът да е съвсем актуален и в днешно време, 30 години след създаването си.

Изучаването на MIDI e особено важно за студентите по звукорежисура, както и за всички, които работят с електронни музикални инструменти, компютърно-базирани звукозаписни студия и друга апаратура, в която се използва MIDI технология.

Преподаватeл: Милослав Попов
Хон. пр. Милослав Попов започва да се интересува сериозно от звуков синтез и MIDI технологии още като ученик в СМУ ‘Любомир Пипков’. По време на следването си в НМА ‘П. Владигеров’ работи като звукорежисьор в едно от първите изцяло цифрови звукозаписни студия в България – студио Скала, София, където MIDI технологиите са особено силно застъпени. По време на работата си в студиото, активно участва в организирането и провеждането на MIDI семинари. Висшето си образование завършва през 2000 година във ТКДФ при НМА, със специалност ‘Звукорежисура’. Защитава дипломна работа на тема ‘Цифров интерфейс за музикални инструменти (MIDI)’ с отличие.

След завършването на висшето си образование, започва работа в току-що създадената тогава телевизия bTV, където работи и до момента. През годините реализира като главен звукорежисьор някои от най-големите проекти на bTV – Мюзик Айдъл, Лорд ъф дъ Шефс, България търси талант, както и по специална покана на Нова Телевизия – първия сезон на X-Factor.

Преподава в НМА от дипломирането си през 2000 година, като води лекции по ‘MIDI’, ‘Звуков синтез’, ‘Телевизионна звукорежисура’, ‘Филм и видео’ и ‘Основи на мултимедийните технологии’.